יום שבת, 13 באפריל 2013

עוסק פטור 2013



עוסק פטור 2013 – למי זה כדאי כיום?
מעמדו של עוסק פטור 2013 הוא כזה אשר ללא כל ספק מאפשר לאותו אדם להתנהל בצורה שונה מאשר סטאטוס של עוסק מורשה מול רשויות המס. המעמד של עוסק פטור (לשעבר מוכר בשם: עוסק זעיר) מותנה ברמת הכנסה מסויימת בכל שנה. במידה ועובר האדם רמת הכנסה זו הוא יידרש בסופו של דבר לפתוח תיק במע"מ ולהפוך לעוסק מורשה לכל דבר ועניין על פי חוקי המיסוי השונים של מדינת ישראל. עוסק פטור אינו גובה מע"מ מלקחותיו ואינו מדווח לרשויות המס על בסיס חודשי אלא פעם אחת בשנה בלבד.
עוסק פטור 2013

למי כדאי להיות עוסק פטור 2013?
מכיוון שמדובר בתקרת הכנסה של כ - 76 אלף ₪ לשנה והצפי הוא כי תקרה זו תעלה למאה אלף ש"ח, מעמד זה אינו מתאים לכל אחד ואחת. מעמד זה מתאים לאנשים אשר אינם צופים כי יכניסו יותר מסכום זה בשנה, ולאלה אשר בסופו של דבר צופים גידול בהכנסות שלהם הדבר אינו מתאים כלל וכלל. אם אתם מורים פרטיים, למשל, מעמד זה יכול להיות מאד מתאים לכם או עם אתם עצמאיים בתחום הכתיבה אשר יודעים כי לא תהיה לכם הכנסה גבוה יותר במהלך השנה וכיוצא באלה.
מי לא יכול להיות עוסק פטור 2013?
ישנם בעלי מקצועות שונים רבים אשר אינם יכולים כלל וכלל להירשם כעוסק מורשה ואלה הם: עורכי דין ורואי חשבון, וטרינרים, טכנאים מסוגים שונים, בעלי גני ילדים פרטיים ועוד אחרים. גם לאלה מבינכם החושבים כי יעברו את תקרת ההכנסה נקבעה על ידי המדינה לכל עוסק פטור 2013 לא מומלץ לפתוח תיק כזה, אלא להרשם מראש כעוסק מורשה ולהתנהל ככזה למן ההתחלה.
יתרונותיו של עוסק פטור 2013
היתרונות של עוסק פטור 2013 הם בתחום ההתנהלות מול רשויות המס. הייתרון הגדול הוא שעוסק פטור אינו גובה מע"מ ואינו מעביר אותו לרשויות. הוא אינו מחוייב בדיווח חודשי לרשויות המס, אלא בדיווח שנתי אחד והדבר מקל עליו מאד בכל ההתנהלות החשבונאית הזו לאורך השנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה