יום שבת, 18 במאי 2013

טיפול בדיכאון

כיצד טיפול בדיכאון מתבצע?
אין כל צל של ספק כי אחד מהטיפולים המורכבים ביותר אשר קיימים בתחומי הרפואה השונים כיום, זה הוא לא אחר מאשר - הטיפול במחלת הדיכאון. טיפול בדיכאון נחשב למורכב יחסית לכל הדעות גם בימינו אנו, שכן בניגוד למחלות אחרות (בין אם הן פיזיות ובין אם מדובר על מחלות נפש), אזי אחד מן התסמינים המרכזיים של הדיכאון הוא אפתיה למתרחש מסביב, כולל חוסר רצון להנעה עצמית כלל וכלל. בכך, טיפול בדיכאון נבדל מכל הטיפולים האחרים, שכן הוא מתמקד קודם כל בהנעת האדם לכך שיטפל בעצמו, ויבין כי הוא סובל מדיכאון בסופו של דבר.

מה הם האמצעים לטיפול?
על מנת לבצע טיפול בדיכאון בצורה יעילה ומוצלחת אפשר לנקוט במספר אמצעים שונים לצורך העניין. האמצעי הראשון והמרכזי ביותר הוא טיפול קוגניטיבי אצל פסיכולוג. מחקרים הראו כי על ידי יצירת קשר מתאים עם המטפל המקצועי, יכול הסובל מדיכאון לבטא את עצמו ואת תחושותיו בצורה נוחה הרבה יותר. פעמים רבות, אנשים אשר סובלים מדיכאון מרגישים כי אין איננו מתעניין בהם, ולכן יצירת הקשר עם המטפל היא קריטית, ומהווה נדבך מרכזי מאד בטיפול.

טיפול עם המשפחה
לעתים קרובות, כאשר מדובר על טיפול פסיכולוגי לסובלים מדיכאון, נהגו לדבר גם על הטיפול המשפחתי כמסגרת תומכת. טיפול בדיכאון ביחד עם המשפחה, נובע מכך שפעמים רבות האדם שסובל מדיכאון, משליך את כל הקשיים שלו על הסביבה הקרובה ביותר - בני משפחתו, אשר מצידם מאד דואגים לו, אך לא יודעים כיצד לתמוך בו. מסגרת הטיפול המשפחתי מאפשרת לסובל מדיכאון להתמודד עם התסמינים, ולבני המשפחה להבין את תחושותיו.


קבוצות תמיכה נוספות
לעתים קרובות, טיפול בדיכאון מתבצע במסגרת קבוצתית. הדבר נכון בעיקר עבור אוכלוסיות מסוימות. כך למשל, ישנם תסמינים מיוחדים של דיכאון אצל בני נוער, דיכאון אצל נשים לאחר לידה, דיכאון אצל אנשים מבוגרים, וכיו"ב. התרפיה הקבוצתית מאפשרת לאדם שסובל מדיכאון לקבל מסגרת תומכת, לראות כי ישנם אנשים נוספים שדומים לו, וכך לפתח תחושות של אמפתיה, לצד תחושת מסוגלות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה