יום שבת, 2 בנובמבר 2013

פירוש חלומות



 מהעת העתיקה ועד היום

פירוש חלומות זהו תחום נרחב שהעסיק את האנושות עוד בשלבים הקדמונים ביותר שלה ומעסיק אותה עד עצם היום הזה. לא רק מיסטיקנים מעולם הרוח מוצאים בו חשיבות רבה להתפתחותו המנטאלית של האדם אלא גם הפסיכולוגים מעניקים לו פרשנות הכרחית לתפקודו היום יומית של האדם, לביטוי העצמי שלו בחברה ולהגשמת חלומותיו החבויים בתת המודע שלו.


פירוש חלומות בעת העתיקה

תופעת החלום הייתה מוכרת לאדם עוד משחר ההיסטוריה. על כך מעידים המקורות המוקדמים ביותר של האנושות בהם מוזכרים חלומות: עלילות גלגמש, האודיסאה של הומרוס, התנ"ך, ספר בראשית וספר דניאל. יתרה מכך, פירוש חלומות בעת העתיקה היה עסק מכובד ורבים ראו בו אפשרות להציץ אל עבר העתיד הלא נודע ולגלות את סודות הבריאה. בבבלי ברכות נ"ה נכתב כי חלום שלא נפתר הרינו כאגרת שלא נקראה. בספר בראשית כתוב שלחלום יש תפקיד חשוב בתקשור האדם עם האלוהים ובגילוי רצונו.


פירוש חלומות בעידן המודרני

לפירוש חלומות בעידן המודרני יש ביקוש רב, בעיקר בשל השאיפה האנושית התמידית לאזן בן גוף לנפש ולהגיע להרמוניה מושלמת בין חומר לרוח. יש כאלה שבורכו בכישרון טבעי מולד לפענח את המסרים הנשלחים במהלך החלום וישנם כאלה הפונים לפותרי חלומות מקצועיים. זה מאוד עוזר ולאו דווקא כדי לגלות את העתיד, אלא בעיקר כדי ללמוד יותר על עולם הרוח הנסתר, על חוקי הבריאה ועל יעודנו בחיים.  אחת הדרכים הקלות והיעילות ביותר להתייעץ עם פותר חלומות היא באמצעות שירות מיסטיקנים און ליין הזמין 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה, זאת ללא צורך לצאת מהבית ולקבוע תור מראש. 



פירוש חלומות בפסיכואנליזה

גם בפסיכולוגיה החלימה זוכה לתשומת לב רבה. זיגמונד פרויד היה בין הראשונים שפיתח וקידם את חקר החלומות כחלק מפסיכואנליזה המודרנית. בשנת 1899 הוא הוציא לאור ספר "פירוש החלום" שזכה להכרה גם בקרב הקהילה האקדמית הרפואית. הגילוי שפרויד הביא לעולם היה בכך שלחלום האנושי יש ביטוי לפנטזיות ודחפים שהתרבות והמוסכמות האנושיות אינן מאפשרות לאדם לבטא בחייו היום יומיים, כמו תוקפנות ומין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה