יום שלישי, 8 באפריל 2014

קרקעות מזוהמות



מהן קרקעות מזוהמות ומה המקור לכך?
קרקע היא הבסיס שעליו אנו חיים. הקרקע מאפשרת לנו לגדל את כל הצמחייה המנביטה את המזון עבורנו, היא משמשת כמקום מרעה לבעלי החיים המעניקים לנו חלק נכבד ממזוננו, היא משמשת כמקום המחייה שלנו, כמקום הנופש שלנו וכמקום נרחב לפעילויות מסוגים שונים.
הקרקע, כמו האוויר והשמש היא אחד ממקורות החיים שלנו. אם לא ננהג בקרקע בצורה ראוייה אנו עלולים לאבד את אחד המרכיבים המהותיים לאפשרות החיים על פני כדור הארץ. ומכיוון שעדיין לא מצאנו תחליף לכוכב הלכת הקטן שלנו עלינו למנוע היווצרות קרקעות מזוהמות בכל מחיר.
קרקעות מזוהמות

קרקעות מזוהמות הם לרוב מעשי ידי אדם. קרקע היא מצבור של חלקיקים מינראליים ובין החלקיקים הללו יש חללים רבים שבהם יכולים להצטבר נוזלים או גז. קרקע שבה כל החללים מלאים מים מכונה אקוויפר וקרקע שבה החללים מלאים מים ו/או אוויר מכונה "תווך בלתי רווי". המים בקרקע מסוג זה מכונה תמיסת קרקע והאוויר שבחללים אלה מכונה גז קרקע.
קרקעות מזוהמות – המקור לזיהום
יש כמה מקורות נפוצים של קרקעות מזוהמות. קרקעות מזוהמות ממפעלי יצור שונים, ממערכות ביוב ציבוריות ומצנרת תת קרקעית של דלקים וכדומה.
בתעשייה נעשה שימוש נרחב עם חומרים מסוכנים וכשאלה מחלחלים לקרקע הם מזהמים אותה. גם הטמנה וסילוק של חומרים אלה באופן לא תקני מזהם את הקרקע ואת מי התהום של כולנו. המקור השני הוא מערכת הביוב הציבורית שממנה יכולים לחלחל חומרים מזהמים לתוך הקרקע שמקורם במפעלים שונים ברוב המקרים. שפכים המכילים חומרים מסוכנים מעבר למותר בתקן מזהמים את הקרקע ואת מי התהום. ובנוסף, כאשר צינורות דלקים שונים המונחים מתחת לקרקע פגומים ונשפך מהם החומר שהם מובילים, גורמים לזיהום נוסף לקרקע.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה